måndag 5 november 2018

I MÅL!





Jag kan inte i ord beskriva så skönt det känns. Jag är färdig med mitt manus. Jo, ni läste rätt. JAG ÄR FARDIG MED MITT MANUS! Och dessutom har jag idag skickat det till några förlag.

På senare tid har jag ändå känt att jag närmat mig finalen. Jag har känt det i texterna, i redigeringen och inom mig själv. Att jag snart är helt färdig med den här historien. Och färdig är jag alltså NU! Känner väl bara att det är väldigt synd att jag inte har något bubbel hemma eller att det är just måndag, för det skulle nog faktiskt vara på sin plats att fira.

Det tog nästan tre år att skriva det jag just har skrivit. Jag har genom denna tid pendlat fram och tillbaka. Jag har känt mig säker. Sedan osäker. Jag har tyckt om min text och jag har avskytt den. Jag har trott på mig själv och jag har tvivlat. Och jag när var halvvägs så tänkte jag att det inte skulle gå, för jag var så fruktansvärt rädd och nervös inför att någon skulle läsa och bedöma vad jag skrivit. Att någon annan skulle tvivla på mig.

Nu känns det inte så alls. Eller inte idag i alla fall. Idag är jag väldigt nöjd och glad över mitt färdiga manus som jag dessutom och slutligen dessutom hittade en hyfsad titel till. Förlagen får säga precis vad de vill. De får självfallet anta mitt manus om de vill men de får också säga nej tack. Jag kommer inte gå sönder. Jag kommer att tycka om min historia oavsett. Och oavsett ska den bli utgiven.

Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av mina stordåd. Vänta in nästa historia som vill bli skriven och fortsätta med mitt fackboksprojekt.

Livet är helt fantastiskt! Idag i alla fall.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar