måndag 25 januari 2016

Eländes elände

Ligger just nu inbäddad i filtar i soffan och tycker extremt synd om mig själv. Skulle egentligen suttit i möte till kl 19 på jobbet idag men fick åka hem nu vid fyra istället för att jag kände mig så förkyld och risig. Väl hemma parkerade jag mig i soffan med datorn, arbetade i ytterligare en dryga halvtimme med att få undan lite jobbmail och nu ligger jag ner. Jag hoppas innerligt att jag är mycket piggare imorgon. Att arbeta på förskola i kombination med att känna sig krasslig är ingen direkt höjdare. Man bör ju, för att kunna entusiasmera barnen,vara så pigg och glad hela, hela tiden och konstant utstråla positiv energi.

Kvällen kommer alltså tillbringas just här, just nu framför Barnkanalen och i sällskap av barnet med kanske med en kopp te eller två.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar