söndag 13 mars 2016

Drömmar och framtida verkligheter

De senaste dagarna har för mig varit rätt så kämpiga. Jag har två veckor kvar på mitt nuvarande jobb och har varit så trött att jag inte riktigt hittat ut. Längtat så otroligt mycket till min nya tjänst eftersom att jag tror att den generellt sätt kommer att hjälpa mig mycket till nytändning och mer energi. För att göra saken än värre så råkade min lilltå ut för en liten olycka i onsdags och jag har haft så ont i flera dagar. Tursamt nog konstaterade röntgen att inget var brutet och att smärtan snart skulle ge med sig. Men är egentligen först idag som jag lyckats gå hyfsat normalt och till min stora glädje också kunnat sätta på mig löparskorna och relativt obehindrat och smärtfritt också sprungit en kort sväng. Yey!

Humöret har alltså inte varit på topp men som ni förstår har vinden vänt just idag. I eftermiddags fick jag även till några skrivtimmar och något som påminde om ett litet flow lyckades hända. I fyra timmar tappade jag tid och rum och orden kom gratis till mig på ett sätt som jag saknat och längtar efter i flera veckor. Vilken positiv energi det gav mig! Nu är jag så levande och glad att det känns som att jag lätt och ledigt kommer kunna ta mig igenom nästa veckas mödor. 

Sen tänker jag förstås också på hur perfekt det skulle vara med en skrivvecka från och med imorgon. Nu helst meddetsamma medan jag känner den här starka lusten och kreativiteten brinna! Men verklighetens omständigheter tvingar mig att vänta lite till. Jag har ju planer på att under någon vecka i år ta tjänstledigt för att skriva. Till hösten allra senast så tänker jag försöka ta mig en sådan vecka. Att ta små, små steg framåt mot målet är ändå trots allt att rikta sig ditåt. Och målet är att i framtiden kunna lägga upp mitt arbetsliv på ett sådant sätt att det inkluderar mitt skrivande. 

Det finns de som hävdar att det bästa i sådana här målinriktade processer är att föreställa sig att man redan är där och sedan tänka sig baklänges i en tidsplan steg får steg hur jag nådde dit. Det är i alla fall spännande att tänka på huruvida dessa "utanför-lådan-tänk" kan ha någon verklig effekt på tillvaron eller ej. Om inte så är det i alla fall inte skadligt att prova. Bara idén av att de drömmar man har är potentiellt framtida verkligheter är ju väldigt härlig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar