söndag 20 mars 2016

Vårkvällens lov

Dagarna är just nu en ständig förberedelse och ett inre myrornas krig inför mitt kommande jobbyte. Jag har endast en vecka kvar på den förskola jag nu arbetat på i hela åtta år. Sådant känns ju givetvis massor. Jag är glad, förväntansfull, ivrig och lättad. Samtidigt är jag sorgsen och känner av en påtaglig separationsångest från kollegor, barn och hela familjer som jag arbetat så länge med. Ett är säkert, och det är att det kommer att bli tufft på torsdag som är min allra sista dag där. Bara jag tänker på det så känner jag nig så ledsen och undrar stilla vad det är jag har ställt till ned. I nästa tanke vet jag att jag gör rätt som går vidare nu och att allt kommer att bli bra. Sådär håller jag på.

Helgen har varit skön och solig. Igår var vi i Göteborg för att fira svägerskans 40-årsdag och idag har vi bara varit hemma och pysslat. Jag blev väldigt sugen på att ta ut trädgårdsmöblerna nu, skura altanen och påbörja utomhuslivet här hemma. Det blev dagens projekt. 

Under de dagar som jag inte skriver på boken passerar ungefär en miljon textrader och idéer för mitt inre. Jag tänker att de dagarna också är viktiga i processen. Att det faktum att jag får massor av drömtid, planeringstid och tanketid är nyttigt inför när jag väl sen sitter och skriver. Att också tanka på energi i solen är dessutom helt nödvändigt. Jag blir glad ända längst inne sådana här dagar och känner att kreativitet byggs upp sten för sten. Stadigt tar den sig framåt och lämnar mig stärkt och inspirerad. God kväll på er alla vårrusiga! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar