torsdag 12 januari 2017

Åka av

Jullovet är slut. Allting börjar. Det ställs väckarklockor. Hjärnan slås på. Pulsen ökar.

I måndags var det alltså dags att åter kliva in i produktiviteten. Jag ska inte ljuga. Jag hade utan svårigheter klarat av en vecka till i pyjamasbyxor och rufsigt hår ända fram till lunch. Ibland är det nog tur att jag inte får bestämma helt själv. För visst är jag redo. Mer redo efter ett jullov har jag nog aldrig varit. Energinivån är hög och jag njuter av att alla bitarna i mitt arbetsliv är på plats.

Arbetsveckan på förskolan är slut och jag ser fram emot morgondagens skrivardag. Det känns så längesedan jag skrev nu, fast att det inte är det. Det är julen som varit, barnets födelsedag, nyårsafton och de där förmiddagarna i pyjamas som upptagit all plats i hjärnan. Arbetet har inte fått komma in, inte ens en liten glimt.

Så imorgon ska det bli spännande att ta vid. Slå upp datorn och sedan slå på. Jag tänker att detta kommer att bli ett galet år. 2017 kommer att gå från klarhet till klarhet, jag känner det på mig. Nu ska allt börja sys ihop. Nu ska det hända. Jag spänner fast säkerhetsbältet och trycker på gasen. Nej förresten, jag spänner inte alls fast mig. Nu blir det åka av.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar