lördag 26 mars 2016

Glad påsk

Vilken energikrävande vecka jag just avslutat. Och vilken fantastiskt sådan!
torsdags, som var min sista dag på jobbet, strömmade kärleken in. Jag var lycklig och vemodig om vartannat. Vilka underbara kollegor, föräldrar och barn! När jag sedan, med famnen full av blommor och presenter, klev in genom ytterdörren här hemma var jag så glad och trött att jag inte riktigt piggnat till förrän idag. 


Nu väntar en ny arbetsplats om några dagar och jag har släppt ner axlarna. Den känsla som griper tag i mig dessa dagar är underbar. En känsla av att jag styrt om mitt liv till det bättre och att jag befriat mig själv från massor av negativ stress är hela tiden närvarande och gör mig lugn och lycklig. 

Igår kväll var det återigen en sådan där löftesrik, klar och stilla kväll. Rådjuren skällde och betade på fältet, solen gick ned i väst och luften var alldeles frisk och klar att andas efter en hel dags regn.


Och idag är det påskafton och vi väntar just nu otåligt på att påskharen ska lägga ägg i trädgården. Det blir en spännande och rolig dag! Glad påsk på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar