söndag 3 april 2016

Det rör på sig!

Ännu en skön helg är till ända och vi är nu inne i april. Yes! Det är så skönt att det nu äntligen är vår på riktigt. Idag har temperaturen varit riktigt behaglig trots mulen himmel och lite regnstänk. Och vi har snickrat altan runt vårt utespa (alltså Viktor har snickrat och jag har tittat på) och det är nästan färdigt nu.Det blir så himla fint och vi kommer att använda den sidan av huset mycket i sommar om jag får gissa. Ja hela året förstås. Höst, vinter och vår har vi varmt spa och under sommaren en svalkande minipool. Poolhäng och paraplydrinkar utlovas alltså om bara ett par månader!


Och idag har jag skrivit massor! Jag har arbetat både med både redan skriven text och skrivit alldeles nytt. Dessutom har jag hittat en del nycklar som gör att mina ord nu flyter lättare och känslan i dem växer starkare. Många bitar ska på plats och en del problem söker lösningar men det känns som att jag ändå börjar få styr på det hela. Just nu funderar jag dock på att sätta åtminstone en arbetstitel på boken men det är verkligen lättare sagt än gjort. Det är så sjukt svårt att hitta något som passar, som jag gillar, som förmedlar rätt saker och som dessutom väcker nyfikenhet. Men visst rör arbetet på sig en hel del och ett bättre sätt än så här att avsluta veckan finns knappast. Humöret är på topp! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar