fredag 30 september 2016

Uppdrag - bokmässa

Jag har aldrig varit på bokmässan. 
Jag skriver det igen. 
Jag har aldrig varit på bokmässan. Fast att jag väldigt gärna skulle vilja och jag endast bor fyra mil från Göteborg. Det är rent av skamligt. Skamligt rent av. 

Dessa bokmässor passerar mig likt orkanvindar. Swish, och plötsligt är de bara över och förbi. Jag läser om dem först efteråt i tidningen. Jag drömmer mig dit. Bara för att se hur det är. Och förstås för att det helt enkelt verkar vara så trevligt. Jag förställer mig ett hav av böcker, intressanta författare, boksigneringar   på rad och mängder med litterära diskussioner. Jag skulle trivas. Ändå åker jag aldrig dit. Eller har någon som helst koll på när evenemanget äger rum. Det är mycket konstigt.

Sedan förställer jag mig förstås att jag själv ska få stå där med min bok en vacker dag. Leende och stolt. Kanske bredvid härliga Martina Haag eller varför inte livsbejakande Kajsa Ingemarsson. Eller kanske med Marie Hermansson, min absoluta förebild och favorit. Vilken dröm! 

Tills nästa år. Jag lovar att hålla mer koll. Och hålla mig mer drömfokuserad. Bokmässan, here I come!

 

Bilden är lånad från Aftonbladet. Eftersom jag aldrig har varit där. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar