lördag 23 mars 2019

Att få resa mig från skrivbordet

Boken är klar!

Det är nästan overkligt, men igår skickades den till tryckeriet och om några veckor håller jag den i min hand.

För bara ett halvår sedan vågade jag inte drömma om vad som nu händer. Jag har fått äran att skriva kontrakt med ett förlag och därefter har saker och ting gått väldigt fort. Samarbetet med Visto förlag och förläggaren Ulrika Slottner, korrekturläsaren Maria Crum (Imse författarhjälp) och grafikern Alexandra Lundqvist på förlaget har varit alltigenom trevligt och roligt. Hittills har livet som författare utanför min lilla bubbla vid skrivbordet gått riktigt bra.

Jag har flera gånger under de senaste månaderna slagits av tanken på att allt känns precis som jag föreställt mig att det skulle göra. Att det är detta som jag vill hålla på med. Hur det än går med allting så är det detta som är det roligaste jag vet.

Nu börjar alldeles strax fortsättningen. Ett releasedatum är på väg. En releasefest ska snart dras igång och en marknadsplan utformas av mig och förlaget. Pressreleasen ska nå ut och kontakten med olika medier och lokala aktörer kommer att tas. En inredningssida på Instagram har hört av sig och vill lotta ut min bok och jag bokade in mig på The Book Lounge Norrköping idag (25/5) där jag kommer att träffa massor med andra författare.

Jag känner mig ivrig. Jag vill göra allt. Det känns så tydligt inom mig att jag gått och väntat på precis det här så otroligt länge. Att som författare få möjligheten att möta läsaren. Att få resa mig från skrivbordet och stolt sträcka fram min fina bok. Titta! Det blev något!

Det är förstås lite nervöst också. Jag ska iklä mig en ny yrkesroll. JAG! Det är ju inte riktigt klokt. Men ändå. Tryggheten. Den där strykande, varma handen inom mig som säger; "Allt är precis som det ska".

Allt är precis som det ska.










1 kommentar:

  1. Oj, vad roligt.
    Det har varit ett sant nöje att arbeta tillsammans och jag längtar, liksom du på att få se resultatet.

    Stort grattis!
    Maria

    SvaraRadera