fredag 20 maj 2016

Jag vill mera

Jag börjar hitta ut ut den här trista kristallsjukan nu. Balanssinnet börjar repa sig ovh jag har kunnat arbeta ett par dagar i slutet på veckan. Stundtals blir jag ändå väldigt frustrerad över att det går lite fram och tillbaka och på tok alldeles för långsamt enligt mig själv. Och illamåendet är jobbigt. Enligt andras utsago går mitt tillfrisknande snabbt och i jämförelse med andra som drabbats hämtar jag mig ypperligt. Gott så, tänker jag då förstås. Gott så.

Men både kropp och sinne vill mera. Jag vill komma igång med löpningen igen och min viktiga yoga.  Har en del problem med oro som denna träningskombo helt plockar bort så jag är helt enkelt beroende av den för att må bra. Imorgon ska därför galna jag försiktigt prova att ge mig iväg på en löptur. Jag hoppas innerligt på att det fungerar.

Dagen har annars varit väldigt fin. Vi har varit lediga hela familjen tillsammans och haft det lugnt och skönt med många kramar och pussar. Badat i utespaet har vi också hunnit med och tittat på film med regnet smattrandes mot rutorna. Och när regnet passerat gick vi en lång promenad allihopa och hejade på kossorna som nu intagit sin sommarplats i hagen en bit bort. Kvällen är mild och ljuvlig. Det gröna är friskt och det doftar så gott av allt som nu börjat blomma. Jag andas in alltihop och det omsluter allt där inuti med lycka och tillförsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar