torsdag 9 juni 2016

Bubblet

Jag är uppslukad av grönskan, solen, sommaren. Den tar och ger all min kraft. Fyller mig med glädje och tömmer mig på stress och måsten. Det känns nästan overkligt näst intill orimligt att det finns ett arbete att gå till. Tankarna är inte där. De är ute i solen, o gräset, i trädgården. Med mina älskade. Snart är det semester och insikten bubblar och sprakar. 

Skrivandet är på paus. Det hittar inte fram i dessa dagar av allt annat underbart. Jag tänker att jag ska vänta in det och låta det ta sin tid. Jag är ofta trött just nu och tröttheten är inte kreativitetens bästa vän. Det vet jag så väl. Men jag fyller hela tiden på av den vackra försommaren och kommer att tanka på väldigt snart med mycket ledighet och vila. Det bubblar och sprakar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar