söndag 17 januari 2016

Skön helg

Helgen har förflutit i isande kyla och med glada barn på 5-årskalas hemma hos oss. Vilgot, min numera femåring, fyllde år i december och fick nu efter att helgerna passerat äntligen sitt älskade kalas. Och när mannen och jag efteråt nöjt kunde konstatera att vi överlevt tvenne kalastimmar i fråga, kunde också vi lyckligt och harmoniskt avnjuta resen av lördagen.

Söndagen bjöd på pulkaåk i trädgården med efterföljande semla. Inget mer. Ja, inget mer än det vanliga, det vill säga matlagning, lek, pyssel och hundpromenader. Och hundpromenaderna är knappt värd namnet i den här kylan då vår hund får tasskramper efter bara ett par minuters vandring. Så hur mycket han nu än månne längta efter längre utevistelse fungerar det inte just nu och vi har varit nödda att vända tillbaka hem redan nere vid postlådan, ca 50 meter från huset.

I övrigt har jag inte avsatt någon skrivartid ännu, inte den här helgen, men jag känner ändå att det är på gång. Om inte till nästa helg, då vi får gäster, så blir det skrivartimmar helgen därpå. Och kanske det blir en stund redan ikväll faktiskt. Känner mig rätt så alert och mycket utvilad efter denna, tyvärr nu passerade och ack så sköna vilohelg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar