tisdag 26 januari 2016

Ute ur garderoben

Idag har varit en mycket bättre dag. Förkyld som tusan och huvudvärk nu på kvällen men under dagen har kropp och knopp ändå känts helt okej.

Och så har jag idag även outat mitt kommande jobbyte på riktigt. Det är skönt att från och med nu slippa vara hemlig angående min uppsägning och på riktigt kunna fokusera på att utskola mig från vår verksamhet. Det har varit en lång och och på många sätt smärtsam väg fram till detta beslut. Jag har rivits halvt itu angående det innan det till sist verkligen togs och nu kan jag alltså börja skörda frukterna. Jag har från och med 28 mars ett helt nytt jobb, återigen som förskollärare, men nere i byn och väldigt nära hem. All den fruktansvärda stress jag känt på grund av avståndet mellan mitt arbete och barn, hem och hund kommer nu att försvinna som genom ett trollslag när jag får endast fyra kilometer till jobbet. För så är det när man ofta är helt ensam vuxen på veckorna eftersom min man arbetar mycket resande. Ett stort hälsomedvetet kliv har härmed tagits och jag är mycket glad och stolt över det. Det blir sorgligt förstås att lämna alla fina kollegor och familjer som jag jobbat tillsammans med i åtta år nu (separationsångest är dessutom min grej), men på det hela taget känner jag mig upprymd, förväntansfull och positiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar