onsdag 10 februari 2016

Å ena sidan. Å andra sidan.

Nu är det bara några få veckor kvar på min nuvarande arbetsplats. Detta börjar kännas av på många olika och helt motsatta sätt. Å ena sidan är det hela fruktansvärt sorgligt, att inte jag ska få arbeta kvar med alla dessa underbara barn och familjer och att jag inte ska få träffa mina jättefina kollegor varje dag. Jag funderar dessutom på olika olyckliga omständigheter som passerat min väg och som också till slut avgjorde mitt beslut om uppsägning. Dessa tankar lämnar mig sorgesam och frustrerad.

Å andra sidan blickar jag framåt med glädje inför mitt nya jobb och med förhoppning om en lite enklare och mer stressfri tillvaro. Jag är glad så över mitt beslut eftersom det kommer få mig att må bättre. Beslutet jag tagit om att byta arbetsplats är en ren hälsovinst och det gör mig lugn och harmonisk.

Jag tänker åter på våren och på hur min vår 2016 kommer att se annorlunda och ny ut. Det känns så spännande. Så lustfyllt. Som sagt, bara några få veckor kvar nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar