torsdag 25 februari 2016

Kvinna anno 2016


Nya numret av tidningen Skriva är nu ute. När jag först fick höra talas om att det på riktigt fanns en tidning om författande och skrivande så blev jag så glad att jag köpte en prenumeration med en gång. Och nu kommer den till mig i brevlådan  med ett par månaders mellanrum. Den innehåller en hel del användbart och intressant. Jag som ofta i metakognitivt syfte är intresserad av skrivprocessen tycker förstås att det är extra intressant med olika synvinklar och perspektiv som också bjuds på i denna tidskrift. I detta nummer bjuds man bland annat på en intervju med Horace Engdahl och ett intressant reportage om Virginia 
Woolf där en av infallsvinklarna är om hur kvinnor genom historien fått med stor möda och osjälvklarhet ta sig tid till skrivandet. 

Den här kvinnan anno 2016 tänker ta sig en massa härlig och självklar tid att läsa igenom resten av tidningen så fort som möjligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar