tisdag 9 februari 2016

Blå februari

Februari går väldigt långsamt framåt. Jag försöker allt vad jag kan att uppskatta allt vackert och bra omkring mig, trots att jag hela tiden fryser ända in i märgen, längtar efter underbart varm sol och efter att få vara utomhus hela dagen i lätta kläder.

När våren är varm, under hela sommaren och nästan hela hösten är jag ute nästan jämt. Detta är ännu en sak som jag tycker mycket om med vårt hus. De stora fönsterna, den generösa altanen och flera dörrar gör att huset, när vädret tillåter, bjuder in till så mycket utomhusvistelse som möjligt. Vi älskar så mycket att vara på vår altan och i vår trädgård.  Att göra allting där. Ta ut allt.  Böckerna, leksakerna, mat och dryck, matlagningen, musiken, tidningarna och brädspelen. Jag längtar så mycket efter allt det där nu så att jag håller att bli tokig. 

Det är samma sak varje februari. Jag gillar inte vintern och det går inte att ändra på hur mycket jag än vill. Men jag är utomhus en hel del i alla fall, eftersom detta vintern till trots, ger en hel del positiv energi. Men jag fryser större delen av dagarna, bor konstant i stora, fula fliströjor och väl inomhus sitter jag mer än gärna under filtar och täcken hela tiden. Det frusna försvinner inte, hur varmt vi än har det inomhus, och detta äter en stor mängd energi från mig. 

Jag försöker att hålla bilden av det underbara som snart ska komma så levande som möjligt genom att räkna ner dagarna till våren. Just nu är det bara sju veckor kvar till april. När jag tänker på det blir jag alldeles salig. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar